In samenwerking met
Herkent u dit?
Software bouwen is nog nooit zo eenvoudig geweest dankzij cloud en open source. Maar softwareproducten maken waar klanten van houden én die zeer winstgevend zijn: dat is moeilijk, heel moeilijk. Het is de taak van een productmanager om goed te begrijpen wie de ideale klant is, welke dringende behoeften hij heeft, en welke functieset goed genoeg is om een bloeiend bedrijf te maken. Als productmanager heb je voortdurend te maken met verzoeken van klanten, de steun in de organisatie, ontwikkelaars en "iedereen die een goed idee heeft", terwijl iedereen wel verwacht dat je met een consistent product komt. Het is misschien wel de zwaarste, maar ook de meest dankbare baan in een softwarebedrijf.
PR_D_CT DAY 2023 is speciaal voor u gemaakt, beste productmanager
Het is een dag met uitdagende getuigenissen van hoe andere productmanagers hun dag organiseren, waar ze geleerde lessen delen, dingen die werkten en die niet werkten. Het is ook een dag waarop u een deel van de ervaring levert: de middag is interactief, met breakouts rond onderwerpen die het publiek aandraagt.
Voor wie
Dit evenement is gericht op freelancers en werknemers van software- en niet-softwarebedrijven, die digitale producten ontwikkelen in verschillende groeistadia, en die willen leren van peers.
U bent
-
een productmanager bij een SaaS-bedrijf
-
een UI-UX-ontwerper in een Saas-bedrijf
-
een founder een CTO, een VP marketing, een VP Sales, enz. die de facto het productbeheer in uw bedrijf doet.
Programma
09:30 - 10:00 |
Welkomsdrink |
10:00 - 10:15
|
OPENING
Welkomstwoord door Nick Boucart, Senior Adviseur Software Engineering & ICT bij Sirris |
10:15 – 12:00 |
PRODUCT MANAGEMENT IN VERSCHILLENDE GROEIFASES
3 sprekers delen hun productervaringen in verschillende groeistadia + Q&A
GROWTH STAGE (10:15 - 10:50)
|
Leander Naessens, CEO bij Peripass
- Logistics software - vertical enterprise saas
-
Peripass werd 5 jaar geleden gelanceerd en heeft momenteel een groeipercentage van 115%.
-
Leander zal spreken over het belang van afgestemde marketing, verkoop en productontwikkeling voor een snelle en efficiënte lancering op de markt.
-
www.peripass.com
|
SCALING STAGE (10:50-11:25)
|
Arne Snauwaert - Product Manager bij Mollie
- Na meerdere functies bij Mollie is Arne momenteel verantwoordelijk voor de onboarding ervaring, front- en backend, ten dienste van alle klanten en de interne operationele teams, in de functie van Product Manager bij Mollie. Terwijl Mollie nieuwe klanten werft, is het de visie van zijn team om schaalbare en efficiënte producten te leveren om dit groeitraject te ondersteunen.
- Van 4 naar 40 productmanagers. Hoe wel en hoe niet te schalen.
- www.mollie.com
|
MATURITY STAGE (11:25-12:00)
|
Dmytro Protsyk - Staff Product Ops Manager - Growth at Collibra
- Data generalist, Product manager en stichtend lid van Collibra's Production Operations team, gefocused op het versnellen van Product craft op het gebied van adoptie en groei.
- Dmytro zal spreken over "De problemen waar PM's tegenaan lopen in de scale-up/corp-up fase".
- www.collibra.com
|
|
12:00-13:00 |
Lunch & netwerken |
13:00 – 14:35 |
INTERACTIVE AFTERNOON
The afternoon features 2 tracks with more in-depth talks by experienced product leads.
You can switch freely between tracks.
SESSION 1
13:00 > 13:45
WORKSHOP
How to fix a failing product organisation
Hannes D’Hulster - Lead Designer, Smooth Sailing
Just like you eat a whale. One bite at a time.
Smooth sailing helps product organisations who didn’t got the love they needed during the chaotic start of the company. A SAAS company needs a steady product team and good communication with stakeholders and (future) users if it wants to grow. During this session, Hannes shares his experiences and we go map some issues ourselves.
|
WORKSHOP
We're all biased
Michiel Adams & Jonas Koops, Product Manager, In The Pocket
Everyone is biased. But when you leave these biases unchecked while creating digital products, you risk excluding large groups of people. Learn more about how inclusive & accessible design can help you serve your users better, lead to more innovation and increase your bottom line.
|
SESSION 2
13:50 > 14:35
KEYNOTE
Qualitative research: behind product discovery
Timoté Geimer, CEO and Founder at dualoop
Timoté Geimer has scaled dualoop from 0 to 20 people in just one year. Timoté has spent the last 12 years shaping and building product teams in startups and scale-ups. He now shares his knowledge with his peers through advising, guest-lecturing, forums, workshops, and private coaching. Timoté is the author of "How to run interviews during product discoveries".
|
WORKSHOP
From feature factory to solving real problems
Saskia Deschepper, Product Manager at Liantis + Inge Logghe, Marketing manager at Liantis
How to build and market products that customers love. Want to learn about several techniques Liantis uses to explore and validate problems and solutions?. Do you want to know how you can validate pricing and packaging strategy and how you can directly translate this insights into a strong marketing message? Join us!
|
|
14:35 - 15:00 |
Coffee break in plenary room |
15:00 - 15:45 |
SESSION 3
15:00 > 15:45
KEYNOTE
Transforming legacy into success
Andreas Creten, CEO at madewithlove
|
WORKSHOP
Is your idea worth further investing in?
Jonas Van Poucke, Product Management Coach at Product Microbe
Stress test it with a lean canvas.
|
|
15:45 - 16:00 |
Coffee break in plenary room |
16:00- 16:45 |
CLOSING KEYNOTE
An opinionated take on Product Management
Koen Boncquet, Product Lead, Hubspot
Potentially controversial learnings from a decade in product from a range of topics: communication, creativity, mobile B2C, ownership, discovery, data, strategy & vision, team setup, planning and marketplaces.
|
16:45 - 17:00 |
CLOSING REMARKS
Tom Van Helleputte, Bjorn Vuylsteker, Nick Boucart |
17:00 - 19:00 |
Networking drink with fingerfood |
Prijs
Deelnemers betalen €117. Dankzij de steun van Vlaio in het kader van het project #industriepartnerschap betalen bedrijven uit Vlaanderen slechts €35.
Onze genereuze sponsors
Dit evenement maakt deel uit van het Industriepartnerschap waarin 17 Vlaamse innovatiepartners een geïntegreerde dienstverlening aanbieden om groei en innovatie in de Vlaamse industrie te stimuleren in de 3 volgende thema's: Digitalisering, Duurzaamheid & Industrie 4.0. Zij doen dit onder leiding van Agoria en Sirris en met de steun van het Agentschap Innoveren & Ondernemen.
Annuleringen
Annuleringen dienen per e-mail (events.admin@sirris.be) meegedeeld te worden. Annuleringen die 3 werkdagen voor het evenement worden doorgegeven, zijn gratis. In geval van no-show of annulering op de dag zelf wordt het volledige bedrag aangerekend. Vervanging door een collega is altijd mogelijk mits dit vooraf per e-mail (events.admin@sirris.be) wordt gemeld.