Product Day
Evenement

PR_D_CT DAY 2023 - dé unconference voor en door digital product managers

Bent u een product manager bij een SaaS-bedrijf en wilt u het spel voorblijven? Doe mee aan de eerste editie van de PR_D_CT DAY, waarop we de unieke uitdagingen bespreken waarmee productmanagers in de SaaS-industrie worden geconfronteerd.
Product Day


In samenwerking met

 

Herkent u dit?

Software bouwen is nog nooit zo eenvoudig geweest dankzij cloud en open source. Maar softwareproducten maken waar klanten van houden én die zeer winstgevend zijn: dat is moeilijk, heel moeilijk. Het is de taak van een productmanager om goed te begrijpen wie de ideale klant is, welke dringende behoeften hij heeft, en welke functieset goed genoeg is om een bloeiend bedrijf te maken. Als productmanager heb je voortdurend te maken met verzoeken van klanten, de steun in de organisatie, ontwikkelaars en "iedereen die een goed idee heeft", terwijl iedereen wel verwacht dat je met een consistent product komt. Het is misschien wel de zwaarste, maar ook de meest dankbare baan in een softwarebedrijf.

PR_D_CT DAY 2023  is speciaal voor u gemaakt, beste productmanager

Het is een dag met uitdagende getuigenissen van hoe andere productmanagers hun dag organiseren, waar ze geleerde lessen delen, dingen die werkten en die niet werkten. Het is ook een dag waarop u een deel van de ervaring levert: de middag is interactief, met breakouts rond onderwerpen die het publiek aandraagt.

Voor wie

Dit evenement is gericht op freelancers en werknemers van software- en niet-softwarebedrijven, die digitale producten ontwikkelen in verschillende groeistadia, en die willen leren van peers.

U bent

  • een productmanager bij een SaaS-bedrijf

  • een UI-UX-ontwerper in een Saas-bedrijf

  • een founder een CTO, een VP marketing, een VP Sales, enz. die de facto het productbeheer in uw bedrijf doet.


Programma

09:30 - 10:00 Welkomsdrink
10:00 - 10:15
 
OPENING
Welkomstwoord door Nick Boucart, Senior Adviseur Software Engineering & ICT bij Sirris
10:15 – 12:00

PRODUCT MANAGEMENT IN VERSCHILLENDE GROEIFASES
3 sprekers delen hun productervaringen in verschillende groeistadia + Q&A 

GROWTH STAGE (10:15 - 10:50)

Portret of Leander Naessens

Leander Naessens, CEO bij Peripass

  • Logistics software - vertical enterprise saas
  • Peripass werd 5 jaar geleden gelanceerd en heeft momenteel een groeipercentage van 115%.

  • Leander zal spreken over het belang van afgestemde marketing, verkoop en productontwikkeling voor een snelle en efficiënte lancering op de markt.

  • www.peripass.com


SCALING STAGE (10:50-11:25)

Portrait of Arne Snauwaert

Arne Snauwaert - Product Manager bij Mollie

  • Na meerdere functies bij Mollie is Arne momenteel verantwoordelijk voor de onboarding ervaring, front- en backend, ten dienste van alle klanten en de interne operationele teams, in de functie van Product Manager bij Mollie. Terwijl Mollie nieuwe klanten werft, is het de visie van zijn team om schaalbare en efficiënte producten te leveren om dit groeitraject te ondersteunen.
  • Van 4 naar 40 productmanagers. Hoe wel en hoe niet te schalen. 
  • www.mollie.com


MATURITY STAGE (11:25-12:00)

Portrait of Dmytro Protsyk

Dmytro Protsyk - Staff Product Ops Manager - Growth at Collibra

 

  • Data generalist, Product manager en stichtend lid van Collibra's Production Operations team, gefocused op het versnellen van Product craft op het gebied van adoptie en groei.
  • Dmytro zal spreken over "De problemen waar PM's tegenaan lopen in de scale-up/corp-up fase".
  • www.collibra.com
12:00-13:00 Lunch & netwerken
13:00 – 14:35

INTERACTIVE AFTERNOON
The afternoon features 2 tracks with more in-depth talks by experienced product leads.
You can switch freely between tracks.

SESSION 1
13:00 > 13:45 

WORKSHOP
How to fix a failing product organisation
Hannes D’Hulster - Lead Designer, Smooth Sailing

Just like you eat a whale. One bite at a time. 
Smooth sailing helps product organisations who didn’t got the love they needed during the chaotic start of the company. A SAAS company needs a steady product team and good communication with stakeholders and (future) users if it wants to grow.  During this session, Hannes shares his experiences and we go map some issues ourselves.

WORKSHOP
We're all biased
Michiel Adams & Jonas Koops, Product Manager, In The Pocket

Everyone is biased. But when you leave these biases unchecked while creating digital products, you risk excluding large groups of people. Learn more about how inclusive & accessible design can help you serve your users better, lead to more innovation and increase your bottom line.


SESSION 2
13:50 > 14:35

KEYNOTE
Qualitative research: behind product discovery
Timoté Geimer, CEO and Founder at dualoop Timoté Geimer has scaled dualoop from 0 to 20 people in just one year. Timoté has spent the last 12 years shaping and building product teams in startups and scale-ups. He now shares his knowledge with his peers through advising, guest-lecturing, forums, workshops, and private coaching. Timoté is the author of "How to run interviews during product discoveries". 

WORKSHOP
From feature factory to solving real problems
Saskia Deschepper, Product Manager at Liantis + Inge Logghe, Marketing manager at Liantis  

How to build and market products that customers love. Want to learn about several techniques Liantis uses to explore and validate problems and solutions?. Do you want to know how you can validate pricing and packaging strategy and how you can directly translate this insights into a strong marketing message? Join us!

14:35 - 15:00  Coffee break in plenary room
15:00 - 15:45

SESSION 3
15:00 > 15:45

KEYNOTE
Transforming legacy into success
Andreas Creten, CEO at madewithlove

WORKSHOP
Is your idea worth further investing in?
Jonas Van Poucke, Product Management Coach at Product Microbe

Stress test it with a lean canvas.

15:45 - 16:00 Coffee break in plenary room 
16:00- 16:45

CLOSING KEYNOTE

An opinionated take on Product Management
Koen Boncquet, Product Lead, Hubspot

Potentially controversial learnings from a decade in product from a range of topics: communication, creativity, mobile B2C, ownership, discovery, data, strategy & vision, team setup, planning and marketplaces. 

16:45 - 17:00  CLOSING REMARKS
Tom Van Helleputte, Bjorn Vuylsteker, Nick Boucart
17:00 - 19:00 Networking drink with fingerfood

 

Prijs

Deelnemers betalen €117. Dankzij de steun van Vlaio in het kader van het project #industriepartnerschap betalen bedrijven uit Vlaanderen slechts €35.  

Onze genereuze sponsors

Dit evenement maakt deel uit van het Industriepartnerschap waarin 17 Vlaamse innovatiepartners een geïntegreerde dienstverlening aanbieden om groei en innovatie in de Vlaamse industrie te stimuleren in de 3 volgende thema's: Digitalisering, Duurzaamheid & Industrie 4.0. Zij doen dit onder leiding van Agoria en Sirris en met de steun van het Agentschap Innoveren & Ondernemen.

Banner IP

 

Delta app logo
 
 


Annuleringen

Annuleringen dienen per e-mail (events.admin@sirris.be) meegedeeld te worden. Annuleringen die 3 werkdagen voor het evenement worden doorgegeven, zijn gratis. In geval van no-show of annulering op de dag zelf wordt het volledige bedrag aangerekend. Vervanging door een collega is altijd mogelijk mits dit vooraf per e-mail (events.admin@sirris.be) wordt gemeld.

Datum

09 november 2023 09:30 - 19:00

Locatie

3Square
Rijvisschestraat 124
9052 Gent (Zwijnaarde)
België

Google maps

Prijs

Dit evenement is helaas volzet.

Status

Volzet

Experts

Lees meer over deze expertise

Partners

Gefinancierd door

Datum

09 november 2023 09:30 - 19:00

Locatie

3Square
Rijvisschestraat 124
9052 Gent (Zwijnaarde)
België

Google maps

Prijs

Dit evenement is helaas volzet.

Status

Volzet

Gelijkaardige activiteiten