In het licht van innovatieproject ‘Stay Connected’ nodigt het West-Vlaamse spuitgietbedrijf Anziplast maandelijks 15 stakeholders en een externe gast uit voor een online R&D-talk. Sirris nam met plezier deel aan de pilootsessie en sloeg de brug met de Crisis Code Cracker.
Met zijn R&D-talks wil Anziplast voortaan meer beweging creëren op het vlak van innovatie. Tegelijk wil het inzetten op verbinding met leveranciers en kennispartners. Een topidee, waar we graag mee onze tanden in zetten. Drie van onze experts namen deel aan de eerste R&D-talk, die we voor de gelegenheid versmolten met het intakegesprek van de Crisis Code Cracker. Dirk Vanherck van Anziplast en Sirris-expert Bas Rottier delen hun ervaringen tijdens de eerste fase van het traject.
Een nieuwe visie op innovatie
Anziplast in een leverancier van klanteigen spuitgietproducten. Het bedrijf is actief in twee werelden: automotive en non-automotive. “Veel van onze klanten zijn grote toeleveranciers van autoconstructeurs”, vertelt salesmanager Dirk Vanherck, tevens projectleider van Stay Connected. “Aan hen leveren we kleine tot grote, vooral technische en functionele delen. Onze producten in non-automotive zijn dan weer heel divers.”