Een slimme onderneming worden door opwaardering van data

Voor Prayon zijn informatietechnologie, maar vooral data een reële strategische as waarlangs men ontwikkelingen tot een uitmuntendheidsniveau kan sturen binnen het eigen vakgebied. Dit houdt tevens een uitbreiding in van het dienstenaanbod door de optimalisatie in andere fabrieken.

Op 20 februari 2018 kon Prayon op een conferentie van ‘Liège Créative’ haar ervaringen met digitale transformatie op basis van de verzamelde data delen.

We weten dat informatie-analyse en leertechnieken voor datamodellen een grote impact kunnen hebben op de bedrijfsontwikkeling. Deze aanpak is tot nu toe weinig onderzocht in de minerale chemische industrie. Kan digitale technologie een hefboom zijn voor transformatie binnen een vrij traditionele zware industrie?

De Prayon-groep, wereldleider in de fosfaatsector, zette zich de afgelopen twee jaar in voor digitalisering en nam het risico om de rijkdom van al haar data te exploiteren. Het bedrijf is intussen volledig ‘cloud-based’ en volledig uitgebouwd als ‘onderneming van de toekomst’. Het heeft de ‘big data’ in zijn DNA opgenomen.

Lees meer op Techniline.