BMW herbekijkt micromobiliteit in zijn vestigingen

BMW implementeert een innovatieve ontwerpaanpak om een persoonlijk mobiliteitsapparaat te ontwikkelen. Het bedrijf innoveert ook technologiegewijs, door gebruik te maken van gerecyclede composietmaterialen en additive manufacturing.

Er is verandering op til binnen de groep BMW; het is geleidelijk aan afstand aan het nemen van de traditionele reputatie van 'autofabrikant' om uit te groeien naar een 'technologiebedrijf'. Het bedrijf wil zich positioneren als leider in de transformatie naar een duurzame, individuele en digitale mobiliteit. Het koos voor een holistische benadering van de mobiliteit, met de ontwikkeling van niet-conventionele en innovatieve maatoplossingen voor specifieke toepassingsdomeinen.

Een van de successtory’s van het bedrijf is het Personal Mover Concept. BMW Group besefte dat de arbeiders in zijn fabrieken en logistieke centra tot maar liefst 12 km/dag konden afleggen om kleine pakketten, onderdelen of materialen te vervoeren. Om de verplaatsingen van die werknemers te vergemakkelijken, bedachten de onderzoekers bij BMW een efficiënte mobiliteitsoplossing.

Ze ontwikkelden het Personal Mover-concept, een elektrisch mobiel platform voor het vervoer van een persoon en lichte goederen over korte afstanden naar uiteenlopende locaties als werkplaatsen, luchthavens, pretparken, enz.

Lees meer op Techniline.