Tackel digitale uitdagingen met de Digital Journey Tracker

Op 5 december lanceerden Sirris en Agoria de Digital Journey Tracker, een handige tool om bedrijven wegwijs te maken doorheen het doolhof van de digitalisering. Dit in aanwezigheid van minister van Werk, Economie, Innovatie en Sport Philippe Muyters.

Place to be was de Ghelamco-arena in Gent, waar zo’n 200 leden van Sirris en Agoria zich verzamelden. Peter Demuynck, Algemeen Directeur van Agoria Vlaanderen, vatte het hete hangijzer als volgt samen: “We worden overspoeld door studies, boeken en informatie over digitalisering. Maar hoe vertaal je dit nu concreet naar jouw bedrijf?”

“Sirris en Agoria kunnen terugblikken op een mooi trackrecord van alles wat digitaal is”, vertelde Herman Derache, directeur van Sirris. “We hebben de afgelopen maanden de koppen bij elkaar gestoken en één geïntegreerd verhaal geschreven, waarmee we onze leden wegwijs willen maken in het doolhof van de digitale transformatie.”

Het resultaat mag er zijn: de Digital Journey Tracker is een gids die bedrijven meeneemt op hun digitale reis. Immers, wie de digitalisering slim aanpakt, beschikt over heel wat mogelijkheden om meerwaarde te scheppen voor zijn klanten en de concurrentie een stap voor te blijven. Digitale technologieën maken nieuwe systemen en businessmodellen mogelijk.

Dat bleek ook uit de getuigenis van Dirk De Nutte, managing director van Allied Reliability Group. Hij pleitte voor de Renaissance 2.0. Dit nieuwe tijdperk zal een grote impact hebben op alle facetten van ons leven en we moeten met z’n allen op zoek naar een nieuwe richting. “We moeten af van het lineair denken. De toekomst is geen extensie meer van het verleden”, zo vertelde hij. “In plaats daarvan moeten we exponentieel evolueren.”

Benieuwd naar de Digital Journey Tracker? Neem vlug hier een kijkje en ontdek de mogelijke transformatietrajecten voor uw bedrijf!

Enkele beelden van het event vindt u hier.

Tags: