Ontdek de strategie achter het prijskaartje van SaaS-producten

Zit u als SaaS-aanbieder met uw handen in het haar over de prijszetting van uw SaaS-product? Hoeveel kan u vragen? En zal de prijs die u hanteert voldoende de kosten dekken om een gezonde marge over te houden? Het antwoord op deze en vele andere vragen komt u te weten tijdens twee bootcampsessies die Sirris in september organiseert.

Doorgaans gaat heel wat aandacht naar het ontdekken van het geschikte aanbod voor het juiste klantensegment, maar wat met de prijs? Hoeveel durft u uw klanten te vragen? En is dit voldoende om kosten als verkoop, opslag, computing en R&D te dekken? Tijdens de bootcamp vindt u samen met een team van experts alle elementen die nodig zijn om een consequente prijsstrategie voor uw SaaS-aanbod te ontwikkelen.

U komt er alles te weten over het 'Pay Later Cash Flow'-model en over mogelijke cash-flow-problemen voor SaaS-bedrijven. Ook zijn lessons-learned-sessies voorzien, waarin andere SaaS-bedrijven vertellen hoe zij gratis tests en freemium verkoopstactieken wisten over te brengen. Tot slot kunt u uw huiswerk maken over uw eigen prijspolitiek en uw ideeën valideren met de experts.

Meer info over de opzet en het programma vindt u hier.

Afspraak alvast op 16 en 25 september in Diamant Brussels! 

Tags: