Digitale economie wordt gedreven door hyperscale and microcare. Het is cruciaal om schaalbare online diensten aan te bieden die op een gebruiksvriendelijke manier taken overnemen van consumenten en/of business gebruikers. We vroegen ons af hoe beslissingsnemers hiernaar kijken. Aan het woord Anneleen Vens, Head Digital Transformation bij Renson.

Een belangrijk aspect van de demonstrator in het Smart & Digital Factory Applicatielab in Kortrijk is data-integratie. Het connecteren van de verschillende elementen van productiesystemen is immers één van de zes vaardigheden van een slimme, wendbare fabriek.

De laatste nieuwsbrief van Interreg-project Factory 4.0 houdt u op de hoogte van de laatste evoluties, events en getuigenissen.

Hyperscale en Microcare zijn de belangrijkste drivers van de digitale economie. Centraal staan schaalbare online diensten die op een klantgerichte manier de job-to-be-done van consumenten of businessgebruikers invullen. Hoe kijken beslissingsnemers hiernaar? We vroegen het aan Guy Van Wijmeersch, Director Innovation & Design Thinking bij Barco.

Wat hebben enkele snelle groeiers in de maakindustrie met elkaar gemeen? Ze investeerden in een doorgedreven digitale ondersteuning van hun productieprocessen, van offerteaanmaak over werkvoorbereiding en productieaansturing tot levering. Zo kunnen ze uiterst snel op klantvragen reageren en wordt hun groei niet langer belemmerd door de nood aan bijkomend geschoold personeel.

Nieuwe technologieën om unieke markeringen aan te brengen en te koppelen met digitale informatie komen binnen handbereik van de Vlaamse maakbedrijven. Hoe kunt u hier voordeel uithalen?

Curiosity Forum op 13 juni is een ervaring ver voorbij dat van een congres. Het wordt een dag vol opportuniteiten voor inspiratie en netwerking met peers, visionaire leiders, academici en experts in analyse en AI. Sirris zal een presentatie verzorgen over de opportuniteiten van digitalisering in de maakindustrie.

Hyperscale en Microcare zijn de belangrijkste drivers van de digitale economie. Centraal staan schaalbare online diensten die op een klantgerichte manier de job-to-be-done van consumenten of businessgebruikers invullen. Hoe kijken beslissingsnemers hiernaar? We vroegen het aan Philippe De Backer, federaal minister van Digitale Agenda, Telecom & Post.

Verliest u ook veel tijd met het opvolgen van orders op de werkvloer? Of wilt u weten waarom machines onnodig stilstaan en hoe u de productiviteit kunt verhogen? Kunt u eenvoudig uw producten traceren doorheen het productiesysteem? Kunt u bij kwaliteitsproblemen gemakkelijk achterhalen wat er zich in het verleden heeft afgespeeld? Een transparante fabriek lost deze en veel andere problemen vlot op.

Overweegt uw bedrijf om zijn aanbod aan te vullen met of om te vormen naar een digitale dienst? Wilt u beter begrijpen wat zoiets concreet inhoudt? Dan is de opleiding 'Agoria Academy: How to build a Digital Business' op 4 juni u op het lijf geschreven. De docenten zijn ervaren experts die het voorbije decennium meer dan 400 digitale ondernemingen begeleidden.